Dag 2 in Salinas

14 februari 2019 - João Pessoa, Brazilië

Vandaag zijn we voor de tweede keer in Salinas geweest. Gister en eergister hebben we namelijk thuis aan ons afstuderen gewerkt en andere dingen gedaan zoals de was...koken.. de afwas.. insecten het huis uitjagen....

Vandaag hebben we weer wat andere kindjes gezien en vooral weer rondgelopen. We hadden de eerste dag namelijk nog lang niet iedereen gezien.

Liefff

Deze keer waren we in de ochtend gegaan, waardoor het er suuuper heet was. Het was wel weer gezellig en leuk om iedereen te zien.

Kindjes;)

De kinderen liepen steeds met ons mee door de wijk en we gingen hun huisjes en huisdieren bekijken. Bijna ieder huis heeft wel katten en honden en er zijn veel kittens en puppy’s.

Huis in Salinaspuppytje

Het valt wel op dat de dieren natuurlijk niet zo goed verzorgd worden als in Nederland en er vaak wat uitgehongerd en uitgedroogd uitzien of wonden hebben. Er is geen geld om de dieren goed te verzorgen of te voeden. Een meneer in de wijk heeft ervoor gekozen om verlaten honden en katten in huis te nemen en ze te verzorgen. Op straat zoekt hij eten voor ze en hij probeert medicijnen voor ze te kopen. Esmée en ik hebben afgesproken dat we zakken honden- en kattenvoer voor hem gaan kopen. Dit zijn zijn honden en katten en hij heeft er nog veel meer:

kattieHuis van meneer die dieren opvangtHuis van meneer die dieren opvangtHuis van meneer die dieren opvangt

De schoten, die we de vorige keer in de wijk hoorden, bleken trouwens schoten in de lucht te zijn. Ze konden ons niet vertellen waarom. Het was waarschijnlijk om iemand bang te maken, maar er is niets ergs gebeurd gelukkig!

Leandro<3

De kinderen willen ons nog steeds de hele tijd knuffelen. Liefff

1. Chris:
    14 februari 2019